Follow

Submissions from 2022

Link

Teacher Candidates’ Perception of Their First Week School Placement: Comparison Between Online and Face-To-Face Practicum Learnings and Challenges, Laila Mohebi, Areej ElSayary, and Lawrence Meda

Link

Children and female employment in Mongolia, Elena Nikolova and Jakub Polansky

Link

Random forest models for motorcycle accident prediction using naturalistic driving based big data, Fatma Outay, Muhammad Adnan, Uneb Gazder, Syed Fazal Abbas Baqueri, and Hammad Hussain Awan

Link

Islamic banking, efficiency and societal welfare: a machine-learning, agent-based study, Efstathios Polyzos, Aristeidis Samitas, and Konstantinos Syriopoulos

Link

The Rise of GCC – East Asian Trade: A cointegration Approach to Analysing trade Relationships, Emilie Rutledge and Efstathios Polyzos

Link

The effects of economic austerity on pro-sociality: Evidence from Greece, Nicholas Sambanis, Elena Nikolova, and Anna Schultz

Link

Education and the making of mobile livelihoods: Dubai Indian families’ trajectories over time and space, David Sancho

PDF

Determinants of Entrepreneurial Risk among Young Emiratis, Linda Smail, Mouawiya Alawad, Aleciane da Silva Moreira Ferreira, Jorge López Puga, and Ana María Ruiz Ruano García

Submissions from 2021

Link

Partners in learning: ‘An exploration of multi-cultural faculty and Emirati students' perspectives of university learning experiences’, Herveen Singh, Fatima Bailey, Jenny Eppard, and Kara McKeown

Submissions from 2020

Book review: Issues in semiotics and semantics عرض كتاب: قضايا في السيمياء والدلالة, Ahmad Aljanadbah

Link

الأخطاء الكتابيَّة في اللُّغة العربيَّة لدى وارثي اللُّغة العربيَّة في جامعة زايد دراسة ميدانيَّة تحليليَّة, Ahmad Aljanadbah

الكفاية اللّغويّة عند طلبة التّعليم العالي في ضوء نتاجات التّعلّم المعتمدة، "جامعة زايد أنموذجًا", Ahmad Aljanadbah

اللغات بوصفها بنيات اقتصادية., Ahmad Aljanadbah

عرض كتاب: قضايا في السيمياء والدلالة, Ahmad Aljanadbah

Submissions from 2019

الأخطاء الكتابية لدى غير المتخصصين في اللغة العربية من طلبة جامعة زايد- دراسة مسحية بيانية ., Ahmad Aljanadbah

Submissions from 2018

إدراكات طلبة مؤسسات التعليم الجامعي للتعليم الثنائي اللغة واتجاهاتهم نحوه جامعة زايد أنموذجا., Ahmad Aljanadbah

النبر في اللغة العربيّة: دراسة حاسوبية–أفعل التفضيل أنموذجاً, Ahmad Aljanadbah