Submissions from 2022
Teacher Candidates’ Perception of Their First Week School Placement: Comparison Between Online and Face-To-Face Practicum Learnings and Challenges, Laila Mohebi, Areej ElSayary, and Lawrence Meda
Children and female employment in Mongolia, Elena Nikolova and Jakub Polansky
Random forest models for motorcycle accident prediction using naturalistic driving based big data, Fatma Outay, Muhammad Adnan, Uneb Gazder, Syed Fazal Abbas Baqueri, and Hammad Hussain Awan
Islamic banking, efficiency and societal welfare: a machine-learning, agent-based study, Efstathios Polyzos, Aristeidis Samitas, and Konstantinos Syriopoulos
The Rise of GCC – East Asian Trade: A cointegration Approach to Analysing trade Relationships, Emilie Rutledge and Efstathios Polyzos
The effects of economic austerity on pro-sociality: Evidence from Greece, Nicholas Sambanis, Elena Nikolova, and Anna Schultz
Education and the making of mobile livelihoods: Dubai Indian families’ trajectories over time and space, David Sancho
Determinants of Entrepreneurial Risk among Young Emiratis, Linda Smail, Mouawiya Alawad, Aleciane da Silva Moreira Ferreira, Jorge López Puga, and Ana María Ruiz Ruano García
Submissions from 2021
Partners in learning: ‘An exploration of multi-cultural faculty and Emirati students' perspectives of university learning experiences’, Herveen Singh, Fatima Bailey, Jenny Eppard, and Kara McKeown
Submissions from 2020
Book review: Issues in semiotics and semantics عرض كتاب: قضايا في السيمياء والدلالة, Ahmad Aljanadbah
الأخطاء الكتابيَّة في اللُّغة العربيَّة لدى وارثي اللُّغة العربيَّة في جامعة زايد دراسة ميدانيَّة تحليليَّة, Ahmad Aljanadbah
الكفاية اللّغويّة عند طلبة التّعليم العالي في ضوء نتاجات التّعلّم المعتمدة، "جامعة زايد أنموذجًا", Ahmad Aljanadbah
اللغات بوصفها بنيات اقتصادية., Ahmad Aljanadbah
عرض كتاب: قضايا في السيمياء والدلالة, Ahmad Aljanadbah
Submissions from 2019
الأخطاء الكتابية لدى غير المتخصصين في اللغة العربية من طلبة جامعة زايد- دراسة مسحية بيانية ., Ahmad Aljanadbah
Submissions from 2018
إدراكات طلبة مؤسسات التعليم الجامعي للتعليم الثنائي اللغة واتجاهاتهم نحوه جامعة زايد أنموذجا., Ahmad Aljanadbah
النبر في اللغة العربيّة: دراسة حاسوبية–أفعل التفضيل أنموذجاً, Ahmad Aljanadbah